Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Ervaring opdoen met echte patiënten is een essentieel onderdeel van iedere geneeskundige opleiding. In het contact met patiënten leert de co-assistent de theorie toe te passen en de problemen van de patiënt te herkennen en te formuleren. Maar er is altijd een tekort aan nieuwe 'echte' patiënten in de opleiding. 36 zieke kinderen is een papieren aanvulling op het aantal beschikbare echte patiënten.In dit boek leeft u zich in als arts betrokken bij kinderen. In dit boekje kunt u vragen bij uiteenlopende klachten, zoals acute diarree, congenitale heupdysplasie en schoolproblematiek beantwoorden, door de antwoorden te noteren zoals u dat zou doen in het patiëntendossier: kort en bondig, puntsgewijs en overzichtelijk. Na iedere patient kunt u uw antwoorden vergelijken met de suggesties van de auteurs. Uiteraard zijn er voor veel problemen geen standaardantwoorden. Soms zal zelfs doorverwijzing de beste optie zijn.Voor verdere studie en verdieping vindt u na elke bespreking een suggestie voor nadere literatuur.Deze derde druk van 36 zieke kinderen is bedoeld voor co-assistenten en basisartsen.
Didactics of medicine --- Paediatrics --- medische opleidingen --- pediatrie --- casestudies (geneeskunde)
Choose an application
Social policy and particular groups --- Educational sciences --- pedagogiek --- jeugdzorg --- opleidingen
Choose an application
Een leerzorgcentrum (LZC) is een afdeling in een zorgvoorziening waar leren en zorg beter op elkaar worden afgestemd. Een LZC wordt gevormd door een samenwerkingsverband tussen een onderwijspartner en een werkveldpartner. Deze manier van samenwerken focust enerzijds op het verbeteren van de praktijkopleiding en stage van studenten verpleegkunde en anderzijds op het realiseren van een kwaliteitsvolle patiëntenzorg. Zorgen en leren zijn de twee centrale kernprocessen van een LZC. Het leren op de afdeling komt voor zowel studenten als verpleegkundigen van de afdeling meer centraal te staan. Ook de innovatie in zorgprocessen en kwaliteit van de verpleegkundige zorgpraktijk krijgen, meer dan op een klassieke afdeling, bijzondere aandacht. Dit boek beschrijft, naast wat een LZC is en waarom dit ontwikkeld werd, ook de effectieve implementatie in zes ziekenhuizen in Vlaanderen. De evaluatie leidt tot vier kritische succesfactoren voor de ontwikkeling van een leerzorgcentrum en geeft de mogelijkheden en bedreigingen voor het onderwijs en de praktijk.
Verpleegkunde ; onderwijs --- verpleegkundig beroep --- 613.3 --- verpleegkundige opleidingen --- verpleegkundig onderzoek --- stages --- leerzorg --- leerzorgcentra --- verpleegkundig onderwijs --- innovatie --- verpleegkundige opleiding --- Verpleegkunde ; opleidingen --- Verpleegkundig beroep --- 604.64 --- leerzorgcentrum --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Beroep en opleiding --- Nursing --- werkplekleren --- opleidingen --- verpleegkunde --- zorg
Choose an application
Health and the environment are important learning areas in science education and their significance is growing. Not only do they have high social relevance, but they are also close to students' interests and needs. They provide many opportunities to unlock science with questions that are personally relevant to boys and girls and that inspire them to engage in science. This book contains a selection of papers from prominent professionals in science, health and environmental education, who reflect on science education, each from their specific point of view. The core idea is to present well-founded perspectives on how science education may benefit from challenges stemming from both health and environmental education. Specific reasons are discussed as to why these two areas are particularly legitimized to challenge science education, and their potential impact on a revision of science education is evaluated. A new pedagogy for scienceenvironmenthealth that yields interesting and relevant science education for students and teachers, and addresses the grand challenges of this century: what an attractive and rewarding project! The book will motivate teachers, teacher educators and science education researchers to take part in this on-going project.
Didactics of sciences --- Didactics of medicine --- medische opleidingen --- wetenschapsleer --- didactiek --- geneeskunde
Choose an application
Educators in the professions have always had unique demands placed upon them. These include the need to keep pace with rapidly evolving knowledge bases, developing skills and attitudes appropriate to practice, learning in the workplace and fostering public confidence. For twenty years, these new demands have created additional educational imperatives. Public accountability has become more intensive and extensive. Practitioners practice in climates more subject to scrutiny and less forgiving of error. The contexts in which professionals practice and learn have changed and these changes involve global issues and problems. Often, professionals are the first responders who are required to take an active stance in defining and solving problems. This book explores the pedagogic implications of these challenges internationally for a wide range of professions which include: accountants, military company commanders, surgeons, nurse practitioners, academic, managers, community physicians and dentists. The established view of professional development is about what the professional knows and can do. The authors broaden this view to include the systemic and contextual factors that affect learning, and the conditions necessary for effective practice and identity development across the professional lifespan. Authors examine the unique particularities and requirements of diverse professional groups. The editors emphasize new ideas and learning that emerges across the professions. As readers use this book as a pathway to their own innovations in scholarship and pedagogic research, they join their colleagues in supportingnew directions in learning, teaching and assessment across professions.
Choose an application
Didactics of sciences --- Didactics of medicine --- medische opleidingen --- wetenschapsleer --- didactiek --- geneeskunde
Choose an application
Choose an application
Teacher training --- Methodology --- Leraren ; opleidingen --- lerarenopleiding --- competenties --- vaardigheden --- leraren --- Comeniusprojecten --- Uitwisselingsprojecten --- Europa --- Lerarenopleiding --- Beginnende leraren --- Competenties --- Hoger onderwijs --- lerarenberoep --- klasmanagement --- Comeniusproject --- Uitwisselingsproject --- Beginnende leraar --- Competentie --- Crisis --- Cultuur
Choose an application
Het jongerenwerk is een bijzonder beroep. Al meer dan 100 jaar worden er onder deze noemer activiteiten ondernomen die op diverse wijze gericht zijn op jeugd. Tegelijkertijd is het beroep in al die tijd niet of nauwelijks afgebakend of gedefinieerd. Dat wil zeggen tot voor kort! Immers, in 2009 doet de term 'Jongerenwerk nieuwe stijl' zijn intrede. Een term die een frisse wind in jongerenwerkend Nederland doet vermoeden. Het jongerenwerk is een officieel beroep geworden en een bijbehorend competentieprofiel wordt geïntroduceerd. Een belangrijke stap in een noodzakelijk proces.Tegelijkertijd blijven veel mensen rondlopen met het gevoel, dat het jongerenwerk meer zou kunnen zijn dan dat het nu is. Een proces waarvoor meer nodig is, dan een nieuw profiel voor de jongerenwerker. Dit boek tracht concrete handvatten te geven om het jongerenwerk op een hoger plan te krijgen. Handvatten die niet alleen zijn bedoeld voor de jongerenwerker zelf, maar ook voor de organisaties van waaruit dit werk georganiseerd wordt. Ook de opleidingen (of het gebrek eraan) die jongerenwerkers volgen zullen in dit proces moeten participeren en bijdragen. Hetzelfde geldt voor de opdrachtgevers en netwerkpartners. Het is de overtuiging van de auteur dat het jongerenwerk nog lang niet zijn volledige potentieel benut. Dit boek is dan ook bedoeld als positieve en uitdagende stimulans om dit potentieel in gezamenlijkheid aan te boren
Jongerenwerk --- Innovatie --- Opleidingen --- Nederland --- Jeugd --- Jeugdwerk --- Opleiding --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Arbeidsmarkt --- Literatuur --- Sociology of minorities --- Age group sociology --- Social welfare methods --- Netherlands --- Jongere
Choose an application
Developed in the context of health sciences education in the late 1960s, problem-based learning (PBL) is now widely deployed as an education methodology. Its problem-solving, collaborative, student-centred ethos is seen as a more appropriate system of pedagogy than earlier chalk-and-talk' modes. Focusing on its use in clinical education, this collection of recent scholarship on PBL examines the ways in which PBL is both conceived and implemented in clinical education. The work has a dual emphasis, research-driven on the one hand, while on the other assessing new methodologies to explore how problem-based curricula support the achievement of students' learning outcomes in the context of clinical education. The chapters draw on studies that explore PBL both theoretically and empirically. The volume's eclecticism capitalises on the growing body of empirical research into PBL evaluations. It balances this with studies analysing the relatively new area of discourse-based research on PBL-in-action, whose focus has been to interrogate the how' of student learning in curricula with PBL content.This publication will be of interest to clinical teachers, curriculum designers and those interested in innovations in the scholarship of teaching and learning in PBL curricula.
Curriculum development --- Didactic evaluation --- Didactics --- Didactics of medicine --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- medische opleidingen --- didactiek --- geneeskunde --- beroepsopleiding --- curriculumontwikkeling
Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|